Reklamačný poriadok - Love2teach.sk

Reklamačný poriadok

 

1.  Úvodné ustanovenia

1.1    Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok Poskytovateľa poskytovanej Služby pre Klienta – spotrebiteľa. Pre účely tohto Reklamačného poriadku sa za Klienta považuje Klient – spotrebiteľ.

 

1.2    Pojmy používané v tomto Reklamačnom poriadku a uvedené veľkými začiatočnými písmenami sú definované v tomto Reklamačnom poriadku alebo vo Všeobecných obchodných podmienkach.

 

1.3  Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje na poskytovanie Služby zo strany Poskytovateľa na základe a v súlade so Zmluvou uzavretou medzi Poskytovateľom a Klientom osobne alebo na diaľku prostredníctvom diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Poskytovateľa a Klienta (ďalej aj tiež ako „Predmet reklamácie“).

 

1.4  Klient bol riadne oboznámený a informovaný o podmienkach a spôsobe uplatňovania zodpovednosti za vady Služby, ako aj Služby predmetom ktorej je poskytnutie Webinára, vrátane údajov o tom, kde možno zodpovednosť za vady uplatniť tak, že umiestnil Reklamačný poriadok na príslušnej podstránke elektronického obchodu  Poskytovateľa a Klient mal možnosť si ich v čase pred odoslaním objednávky prečítať.

 

 

2.  Postup uplatnenia resp. vytknutia vady v rámci zodpovednosti Poskytovateľa (reklamácie)

2.1  Reklamácia je podanie, ktorým si Klient uplatňuje zodpovednosť voči Poskytovateľovi za vady poskytnutej Služby, a to predovšetkým vzniku nesúladu poskytovanej Služby s Objednávkou a nedodržaním povinností Poskytovateľa vyplývajúcich zo Zmluvy alebo zo zákona. Klient má právo uplatniť si u Poskytovateľa reklamáciu len na poskytnutú Službu vykazujúcu chybné poskytovanie, ktoré boli spôsobené Poskytovateľom.

 

2.2  Reklamáciu môže podať Klient alebo ním poverená/splnomocnená osoba.

 

2.3  Reklamáciu je možné uplatniť písomne e-mailom na adresu info@love2teach.sk alebo listinne na adresu sídla Poskytovateľa. Klient je povinný reklamovať vadu Služby u Poskytovateľa do dvoch mesiacov od zistenia vady Klientom , najneskôr však do dvoch rokov od účasti na Kurze.

 

2.4  Klient je povinný pri reklamácii uviesť svoje identifikačné údaje vrátane kontaktných údajov, presne označiť druh a rozsah zistených vád vo vzťahu k Predmetu reklamácie (dôvod reklamácie).

 

2.5  Ak Klient uplatní reklamáciu, Poskytovateľ, alebo ním poverený zamestnanec, alebo určená osoba, je povinný poučiť Klienta o jeho právach a nárokoch podľa všeobecného právneho predpisu a Poskytovateľ je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie na základe rozhodnutia Klienta, ktoré zo svojich práv v rámci reklamácie uplatňuje, ak je Klient na takúto voľbu nároku zo zákona oprávnený, a to v primeranej lehote, dĺžku ktorej Poskytovateľ uviedol v potvrdení o vytknutí vady Služby najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Poskytovateľ nemôže ovplyvniť.

 

2.6 Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním odstránenej vady poskytnutej Služby, výmenou vadne poskytnutých Služby za poskytnuté Služby bez vád (ak je s ohľadom na charakter poskytnutých Služby možná), vrátením Ceny za Kurz, vyplatením primeranej zľavy z Ceny za Kurz, písomná výzva na prevzatie Predmetu reklamácie alebo jej odôvodnené zamietnutie. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené Klientom pri uplatnení reklamácie. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo Klienta na náhradu škody v súlade so Zmluvou.

 

2.7 Vybavením reklamácie, ktorej Predmetom budú Webináre dodané Poskytovateľom sa rozumie ukončenie reklamačného konania poskytnutím Webinára po odstránení vytknutých vád, vrátením Ceny za Kurz, vyplatením primeranej zľavy z Ceny za Kurz, písomná výzva na prevzatie Predmetu reklamácie alebo jej odôvodnené zamietnutie. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené Klientom pri uplatnení reklamácie. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo Klienta na náhradu škody v súlade so Zmluvou.

 

2.8 V rámci reklamačného konania je Poskytovateľ oprávnený požadovať od Klienta ďalšie relevantné informácie potrebné na prešetrenie a vybavenie reklamácie.

 

2.9Poskytovateľ môže odstránenie vady Webinára odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Webinár bez vád a na závažnosť vady.

 

2.10 Klient má právo na primeranú zľavu z Ceny za Kurz za Webinár alebo môže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie Webinára aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak

a)   odstránenie vady Webinára nie je možné alebo by spôsobilo Poskytovateľovi neprimerané náklady,

b)  Poskytovateľ neodstránil vadu Webinára v primeranej lehote stanovenej v tomto Reklamačnom poriadku po tom, čo Klient vytkol vadu Webinára, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí Klientovi s ohľadom na povahu Webinára a účel, na ktorý Klient Webinár požadoval,

c)   Webinár má rovnakú vadu napriek snahe Poskytovateľa vadu odstrániť,

d)  vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo Klienta na okamžitú zľavu z Ceny z Kurzu za Webinár alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo

e)   Poskytovateľ vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Klienta.

 

2.11.   Klient je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť Poskytovateľovi, resp. oprávnenej osobe. Na základe rozhodnutia Klienta, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je Poskytovateľ alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia vytknutia zodpovednosti za vady (reklamácie).

 

Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Poskytovateľ vybaví reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu Predmetu reklamácie Poskytovateľom dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia Predmetu reklamácie Poskytovateľom; najneskôr však od momentu, kedy Poskytovateľ znemožní alebo zabráni prevzatiu Predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Klient právo od zmluvného vzťahu založeného Zmluvou odstúpiť alebo má právo na výmenu Predmetu reklamácie.

 

2.12 Poskytovateľ je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Klientovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Poskytovateľ je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť Klientovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Klient má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

 

2.13 Poskytovateľ je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia Predmetu reklamácie Poskytovateľom.

 

2.14 V prípade, ak Klient nie je spokojný s vybavením reklamácie alebo ak sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, má Klient právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Poskytovateľ na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Klient právo podľa § 11  Zákona ARSS podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu Slovenskej obchodnej inšpekcii (https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) ako príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, v zmysle § 3 ods. 2 písm. c) Zákona ARSS ako aj ďalším oprávneným subjektom alternatívneho riešenia sporov podľa zoznamu zverejneného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky zverejneným (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1). Klient – spotrebiteľ môže svoj návrh podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona ARSS. r Klient – spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov, na webovom sídle: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK.

 

2.15 V prípade neodôvodnených reklamácií totožného Klienta v tej istej veci nie je Poskytovateľ povinný tieto reklamácie opätovne prešetrovať a dávať na tieto reklamácie Klientovi akúkoľvek odpoveď. Neodôvodnenou reklamáciou je tiež reklamácia, ktorá je podaná po uplynutí lehoty pre uplatnenie reklamácie. 

 

2.16 Reklamácia nemá odkladný účinok na povinnosť Klienta zaplatiť Cenu za Kurz.

 

3.  Zodpovednosť za vady Služby (okrem digitálneho obsahu – Webinárov)

3.1   Poskytovateľ zodpovedá za to, že poskytnuté Služby pri prevzatí Klientom t. j. v čase Poskytnutia  nemajú vady, ktoré by rušili, alebo znižovali hodnotu alebo schopnosť ich využitia v Zmluve predpokladaným účelom a že poskytnuté Služby spĺňajú požiadavky na obsah a kvalitu Služby v súlade s charakterom Služby a platných právnych predpisov.

 

3.2  Nesúhlas Klienta s právnym alebo iným názorom Poskytovateľa neznamená vadné poskytnutie plnenia.

 

3.3 Klient môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby zodpovednosti Poskytovateľa za vady.

 

4.  Nároky z vadného plnenia

4.1 Ak nie je uvedené inak záručná doba na poskytnuté Služby je 24 mesiacov. Záručné doby začínajú plynúť od dátumu prevzatia Služby Klientom.

 

4.2 Práva zo zodpovednosti za vady, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

 

5.  Spôsob vybavenia reklamácie

5.1 Poskytovateľ poskytne Klientovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Klientom. V potvrdení o vytknutí vady uvedie Poskytovateľ lehotu, v ktorej bude vada odstránená. Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Poskytovateľ nemôže ovplyvniť.

 

5.2  Poskytovateľ vydá Klientovi potvrdenie o vytknutí vady tovaru vo vhodnej forme zvolenej Poskytovateľom, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť vytknuté vady tovaru a ešte raz poučí Klienta o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka.

 

5.3 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Klient právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Poskytovateľ odstráni vady Služby v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Poskytovateľ potrebuje na posúdenie vady a na odstránenie vady s prihliadnutím na povahu Služby a povahu a závažnosť Služby.

 

5.4 Klient môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu poskytnutých Služby, alebo ak sa vada týka len časti poskytnutých Služby, výmenu takejto časti z poskytnutých Služby, ak tým Poskytovateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu za Kurz alebo závažnosť vady.

 

5.5 Poskytovateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadne poskytnuté Služby za poskytnutie Služby bez vady, ak to Poskytovateľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Poskytovateľ môže odmietnuť odstránenie vady, ak odstránenie vád či výmena Služieb nie sú možné, alebo ak by si s ohľadom na všetky okolnosti vyžadovali neprimerané náklady.

 

5.6 Klient má právo na primeranú zľavu z Ceny za Kurz, alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak Poskytovateľ vadu Služby neodstránil alebo Službu nevymenil, alebo ak Poskytovateľ odmietol vadu odstrániť na základe bodu 5.5 tohto Reklamačného poriadku, alebo Služba má rovnakú vadu napriek odstráneniu vady alebo výmene Služby alebo jej časti, alebo je vada tak závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Ceny z kurzu, resp. odstúpenie od Zmluvy, alebo ak Poskytovateľ vyhlásil, resp. je to z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Klienta.

 

5.7 Klient nemôže odstúpiť od Zmluvy podľa bodu 5.6 tohto Reklamačného poriadku, ak sa Klient spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.  

 

5.8 Poskytovateľ vyplatí Klientovi primeranú zľavu z Ceny za Kurz zaplatenú za Webinár do 14 dní od uplatnenia práva Klienta na primeranú zľavu z Ceny za Kurz rovnakým spôsobom, aký Klient použil pri zaplatení Ceny za Kurz za Webinár, ak Klient výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Poskytovateľ.

 

5.9 Po odstúpení od Zmluvy, predmetom ktorej je Webinár, Poskytovateľ vráti Klientovi všetky platby prijaté na základe Zmluvy do 14 dní od oznámenia odstúpenia od Zmluvy rovnakým spôsobom, aký Klient použil pri zaplatení Ceny za Kurz Webinára, ak Klient výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša Poskytovateľ.

 

5.10Po odstúpení od Zmluvy, predmetom ktorej je Webinár, je Klient povinný zdržať sa užívania Webinára a jeho poskytovania tretím osobám.

 

5.11Pre vylúčenie pochybností možnosti spôsobu vybavenia reklamácie sú limitované charakterom poskytnutých Služby.

 

5.12 Ak Poskytovateľ odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne, a to prostredníctvom emailu, oznámi Klientovi.

 

6.  Zodpovednosť za vady Služby – digitálneho obsahu (Webinára)

 

6.1.  Poskytovateľ zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má Webinár v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o Webinár predstavujúci digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.

6.2.  Poskytovateľ zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnym prepojením Webinára so zložkami digitálneho prostredia Klienta alebo začlenením Webinára do zložiek digitálneho prostredia Klienta (ďalej len „integrácia“), ak

a)   bola integrácia vykonaná Poskytovateľom alebo na jeho zodpovednosť, alebo

b)  integráciu, ktorú mal vykonať Klient, vykonal Klient nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na integráciu, ktorý mu poskytol Poskytovateľ.

6.3 Na postup uplatnenia reklamácie zo strany Klienta vrátane lehôt na vybavenie reklamácie Klienta, poskytnutia písomných potvrdení vo vzťahu k dodaným Webinárom sa primerane aplikuje postup podľa čl. 2 až 5 tohto Reklamačného poriadku.

 

7.  Obchodník nezodpovedá za vady Služby vrátane Webinára:

a)   ak Klient neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti Poskytovateľa za vadu Služby do uplynutia doby zodpovednosti Poskytovateľa za vady Služby,

b)   ak integrácia nebola vykonaná Poskytovateľom alebo na jeho zodpovednosť alebo ak integráciu, ktorú mal vykonať Klient, vykonal Klient nesprávne, napriek riadne a správne poskytnutého návodu na integráciu, ktorý mu poskytol Poskytovateľ,

c)   ak vada Webinára bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa § 852f ods. 4 Občianskeho zákonníka, ak si Klient aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a

        Poskytovateľ oboznámil Klienta o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a

        nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia Klientom neboli spôsobené nedostatkami návodu na inštaláciu poskytnutom Klientovi Poskytovateľom.

 

8.  Záverečné ustanovenia

8.1 V prípade Klienta, ktorý je spotrebiteľom, sa právne vzťahy týkajúce sa reklamácie (uplatnenia vád tovaru) neupravené týmto reklamačným poriadkom riadia príslušnými právnymi predpismi, najmä Občianskym zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľa.

 

8.2 Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený záväzným objednaním Služby u Poskytovateľa v prípade Klienta podnikateľa. Taký právny vzťah sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (najmä ustanovenia § 429 resp. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka).

 

 

8.3 Poskytovateľ je oprávnený vykonať zmeny v Reklamačnom poriadku v prípade zmien v právnych predpisoch alebo z iných dôvodov.